Chokladbollar.

Jag har haft lite fullt upp och verkligen inte haft tid till att baka (samtidigt som min dator har strejkat), men nu har jag några smarriga recept på gång igen. Om jag vill göra min pappa riktigt nöjd så är det bara att baka ett gäng chokladbollar till honom. Han är (och jag också) barnsligt förtjust i dessa godbitar.
 
 
Till dessa behöver du:
3 dl havregryn
1 dl socker
2 msk mjölk
50 gr smör eller margarin
2-3 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
 
Granering:
Pärlsocker/kokos eller strössel
 
Blanda alla ingredienser, rulla degen till små bollar och rulla dem sen i garneringen. Låt ligga i kylen ett tag och är dem sen som godis. Det brukar i allafall jag göra!
/ Malin
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0