Chokladkakor med chokladbitar

Nu när jag sitter hemma och är sjuk tänkte jag uppdatera er om ännu ett favoritrecept på just småkakor, även om dom inte alltid blir så små. Men dom här kakorna är också en av mina absoluta favoriter och alla som jag bjudit dessa på har gett dom högsta betyg. Så dom är ett säkert kort om man vill bjuda på just kakor.
 
 
200 gr rumsvarmt smör
3,5 dl strösocker
1 msk vaniljsocker
2 ägg (helst små)
6-8 dl vetemjöl
2 tsk bakbulver
3 dl mörkchoklad i bitar (ett tips är att även blanda i lite vit choklad)
 
Rör ihop smör och socker i en bunke tills det är fluffigt. Tillsätt ägg under omrörning. Blanda mjöl, bakpulver och vaniljsocker i en annan bunke. Rör ned denna och chokladen i äggsmeten. Rulla små bollar och platta ut dem. Lägg på bakplåtspapper. Baka i ca 10-15 min i 175 grader. Så goda!
 
/ Malin


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0