Mandelkubb

Jag vet inte i hur många månader som jag har vart sugen på att baka mandelkubb. Mandelkubb gör mig lite sentimental eftersom vi alltid åt det till fika hos min farfar när jag var liten. Mandelkubb får mig verkligen att tänka på honom. Jag tror inte att han var så ambitiös att han bakade sina själv men det gjorde jag idag. Enkla att baka och goda!
 
 
100 gr margarin
1,5 dl socker
1 ägg
2 dl gräddfil
5 dl vetemjöl
2 tsk hjortronsalt
5-10 st bittermandlar
Pärlsocker till garnering
 
1. Rör socker och margarin riktigt pösigt. Tillsätt ägget, gräddfilen, mjölet, hjortronsaltet och den krossade bittermandeln.
2. Klicka ut degen på en plåt med bakplåtspapper, strö på pärlsocker. Grädda i 200 grader i ca 15 min.
 
/ Malin


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0