Brownie med hallon och vit choklad.

En vän till mig la upp det här receptet på sin blogg och påstod att det var det godaste hon någonsin ätit. Jag blev tvungen att baka den för att se efter om den nu var så god. Och ja, den blev otroligt god. Jag som har en crush på hallon just nu gillade den här kakan jättemycket. Var den det godaste ni ätit?
 
 
175 gr smör
200 gr vit choklad
2½ dl farinsocker
2 ägg
2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
4 dl vetemjöl
 
Hallonkompott
2-3 dl hallon
1 dl socker
½ tsk vaniljsocker
 
1. Blanda ihop ingredienserna till hallonkompotten och koka ihop. Mosa ihop till en sylt.
2. Smält smöret och den vita chokladen tillsammans och blanda med resten av ingredienserna.
3. Klä en form 20x20 med bakplåtspapper, lägg ett lager med smet i botten, häll över hallonkompott. Lätt ytterligare ett lager smet och klicka över det sista av hallonkompotten. Ta en kniv och och dra försiktigt genom smeterna fär att marmorera. Grädda i 180 grader i ca 30 min. Låt svalna!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0