Vit kladdkaka med bär

Den här kladdkakan med vit choklad i är bland det godaste jag har ätit någonsin. Eftersom det är vit choklad i så är den väldigt söt, men eftersom jag hade hallon och blåbär på kakan bryter det av väldigt bra. Jag bjöd min familj på den här igår och dom tyckte att den var jättegod, den är lite mäktig!
 
 
 
Ingredienser:
200 gr smör
200 gr vit choklad
3 ägg
2,5 dl socker
2 dl vetemjöl
1 dl kesella
 
Glasyr:
0,5 dl vispgrädde
150 gr vit choklad
Bär
 
Gör såhär:
Smält smöret och lägg i chokladen. Rör tills chokladen smält. Vispa ägg och socker pösigt. Rör i mjöl, kesella och chokladblandningen. Häll smeten i en smord form och grädda 200 grader i ca 30 minuter (jag tog ut min efter 25 minuter och då var den lagom kladdig). Låt kakan kallna. Koka upp grädden och rör i chokladen tills den smält. Bred glasyren över kakan och låt kallna. Garnera med bär!
 
/ Malin


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0